dilluns, de febrer 13, 2006

Diagnòstic

18/10/2004
"Eli, no t´esveris pel que t´he de dir, però hem trobat un petit canceroma prop del pit dret"

Quina sensació, veritat ? Només amb 24 anys i el cap ple de vida.

Aquell dia vaig tindre molts pensaments... el primer va ser "POR" però m´hi vaig quedar amb el segon... "LLUITA".
Has de tirar endavant, sigui com sigui, treure forçes per poder aguantar tot el que t´espera.
Començem el tractament: proves, anàlisis, biòpsies i un munt de paraules tècniques que només de pronunciar-les lis agafes respecte. I l´angoixa, la por, els dies que t´enfonsis ? Hi ha tractament per a tot aixó?...I tant que si.
És dur, però sempre trobes una porta oberta que et motiva per continuar i no rendir-te. Un lloc especial on recordes els somriures dels teus amics, la cançó que escoltes tots els dies, a la mateixa hora quan et lleves de bon matí per anar a la feina, "l´abric" que et dónen els teus pares i els teus germans per a qué no passis fred, sobretot en els dies de "pluja".
Te n´adones de que van passant les setmanes, els mesos...i de sobte un altre diagnòstic.

31/12/2005
"Eli, no t´esveris pel que t´he de dir, però hem d´extreure´l"

En aquell moment i sobretot per el dia que era, penses: "Jo també et desitjo feliç any"....jajaja.

Only Hope...aquest és el meu lema des de fa dos mesos. Dos mesos plens de somriures, de plors, de compartir, d´aprendre, de conèixer.
Dos mesos, en els quals, un dia se´m va presentar d´una manera totalment desconeguda per a mi, un somriure nou. Un somriure que em va motivar, em va fer veure la vida des d´un altre punt de vista, compartint converses fins la matinada, a vegades en un lloc d´aquest especials, jo amb el meu súc de maduixa i ell amb el seu gin-tònic. Converses que t´omplen, que et relaxa, que desconectes del món i del "problema"que tens, ell és especial per desviar el tema. Hem rigut, hem plorat, a vegades ens he decebut l´un de l´altre, però el més important per a mi, és tot el que m´ha donat en aquest temps, sobretot en els darrers dies, previs a l´operació i encara no he trobat la manera de donar-li les gràcies per tot el que ha fet per mi. Un somriure que significa molt i que difícilment el podré oblidar.

Ja em separen dies d´aquella sala de quiròfan on m´hi vaig enfrontar amb la realitat. I estic bé...he guanyat la partida al càncer i el que més desitjo és VIURE.
Diuen que totes les experiències personals poden servir d´ajuda alguna vegada a la vida, doncs...aqui us deixo la meva.
Però sobretot cerqueu sempre una motivació per tirar endavant en moments crítics i mai deixeu escapar un bonic somriure.

Fins aviat.

Un record especial per a totes aquelles dones que vaig conèixer a Oncologia i que segueixen lluitan per la seva vida, sense les seves experiències personals, no haguera pogut escriure la meva.
Eli.

3 comentaris:

galérien ha dit...

M'has fet plorar Eli, però tanta vida és el riure com el plor.
Gràcies per compartir-ho amb nosaltres.

Eli ha dit...

Moltes gràcies Paqui...et deixo un pensament de Walt Whitman.

"No dejes que termine el día sin haber crecido un poco, sin haber sido feliz, sin haber aumentado tus sueños. No te dejes vencer por el desaliento. No abandones las ansias de hacer de tu vida algo extraordinario. No dejes de creer que las palabras y las poesías sí pueden cambiar el mundo".

Un abraçada. Eli.

Hèctor ha dit...

Hola Eli,

filla, el problema amb les teues notes és que costa de trobar paraules que estiguen al nivell del que escrius. No ho poses gens fàcil!! :D ..

jo ara per ara he trobat una manera d'escapar-me d'aquest fet: dic el que sent, i prou :) qui dóna el que té, no està obligat a més, no?

doncs això, m'agrada molt llegir el que expresses per ací, i m'agrada especialment el que contes en aquesta nota, pel que significa per a tu.. enhorabona, xiqueta

cada dia que passa estic més content d'haver ajudat a crear aquest raconet a internet, que una mica entre tots i totes, i de mica en mica, l'estem fent especial

:) gràcies Eli per ser com ets, per no tenir por a mostrar-te, i per no deixar de lluitar a la vida pels teus objectius

una besadeta,
Hèctor